Порядок отримання у 2021 році житлових субсидій
У зв’язку з тривалістю осінньо-зимового періоду 2020/21 року під час процесу трансформації та укрупнення районів в умова встановлення Урядом карантину та запровадження протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 та відповідно до листа Міністерства соціальної політики від 05.01.2021 №112/0/2-21/56 на виконання пункту 6.1 протоколу №132 засідання Кабінету Міністрів України, що відбулося 28.12.2020 під головуванням Прем’єр-міністра України Шмигаля Д.А., щодо вжиття заходів для забезпечення прийняття від громадян документів, необхідних для призначення та надання населенню житлових субсидій, звертає увагу на наступне.
Головним механізмом забезпечення соціального захисту населення при оплаті житлово-комунальних послуг є програма житлових субсидій, яка діє в Україні вже понад 20 років.
Завдяки програмі житлових субсидій малозабезпечені громадяни оплачують не повну вартість житлово-комунальних послуг, а лише частину платежу, яка залежить від розміру середньомісячного сукупного доходу домогосподарства в розрахунку на одну особу. Що менші доходи домогосподарства, то меншою є частка обов’язкової плати за житлово-комунальні послуги.
Відповідно до норм Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» (зі змінами) (далі — Положення), житлово-комунальні послуги в межах соціальної норми житла, соціальних нормативів користування житлово-комунальними послугами і розміром обов’язкового відсотка платежу, визначеного в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
З 1 січня 2021 року заяви з необхідними документами приймаються від громадян Управлінням лише у разі надіслання їх поштою або в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний веб-портал електронних послуг).
Заяви з необхідними документами приймаються уповноваженими особами, що визначені виконавчими органами ради об'єднаної територіальної громади та посадовими особами центру надання адміністративних послуг та передаються до Управління для їх призначення.
До 1 березня 2021 року посадова особа виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг, яка приймає заяву з необхідними документами, реєструє заяву та формує електронну справу і не пізніше наступного робочого дня надсилає електронну справу до Управління засобами електронного зв’язку через інформаційні системи Мінсоцполітики з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах».
З 1 березня 2021 року заяви з необхідними документами приймаються посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг виключно з формуванням електронної справи.
Інформація про призначення житлової субсидії вноситься Управлінням до Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій.
Повідомляємо, що відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 23.12.2020 № 1324 до середньомісячного сукупного доходу осіб, яким надають державні допомоги, розмір призначеної їм житлової субсидії на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого палива та скрапленого газу, враховуватися не буде.
За консультацією звертатися до уповноважених представників об’єднаних територіальних громад та/або за телефоном: 3-60-04, відділ грошових виплат і компенсацій Управління соціального захисту населення Канівської районної державної адміністрації.