РРО/ПРРО: питання у сфері застосування реєстраторів
Продовжує вас інформувати щодо важливих питань сфери застосування реєстраторів розрахункових операцій.
Який суб’єкт господарювання має право здійснювати введення в експлуатацію, технічне обслуговування та ремонт РРО?
На це має право центр сервісного обслуговування. Це – суб’єкт господарювання, який за договором з постачальником надає послуги щодо введення в експлуатацію, технічного обслуговування, гарантійного, післягарантійного ремонту реєстраторів розрахункових операцій.
(ст. 2 Закону України від 06 липня 1995 року № 265/95 – ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» із змінами та доповненнями)
Що таке касова книга підприємства?
Касова книга – це документ установленої форми, що застосовується для здійснення первинного обліку готівки в касі.
(п. 3 розд. I Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 29 грудня 2017 року № 148)
За матеріалами Загальнодоступного інформаційно-довідкового ресурсу
Оформлення трудових відносин – це імідж соціально відповідальної компанії
Державна податкова служба України нагадує про необхідність оформлення суб’єктами господарювання трудових відносин із найманими працівниками.
Працювати за трудовим договором – вигідно! Трудове законодавство гарантує найманому працівнику здорові та безпечні умови праці, оплачувані відпустки й лікарняні. Всього цього позбавлені незадекларовані працівники.
З моменту підписання трудового договору найманий працівник – це працівник, який має трудові права й соціальні гарантії, а саме:
- гідні та безпечні умови праці;
- нормований робочий час;
- оплачувані та неоплачувані відпустки;
- регулярна виплата зарплати не нижче мінімальної;
- можливість навчатися та підвищувати кваліфікацію;
- захист від незаконного звільнення;
- страхові виплати в разі непрацездатності;
- пільги для неповнолітніх;
- додаткові соціальні гарантії для жінок та працівників з дітьми;
- захист прав, тощо.
Порядок оформлення трудових відносин з найманими працівниками є однаковим для всіх роботодавців. Він включає три основні кроки:
- укладення трудового договору;
- оформлення наказу про прийняття на роботу;
- повідомлення Державної податкової служби.
Своєчасне оформлення трудових відносин – це запорука фінансової стабільності бізнесу. До того ж, фінансові ризики і наслідки використання незадекларованої праці значно перевищують витрати, які виникають у разі оформлення трудових відносин із працівниками відповідно до законодавства.
Водночас ДПС продовжує отримувати інформацію від громадян щодо можливих фактів неоформлення трудових відносин суб'єктів господарювання з найманими працівниками.
Так, у 2023 році тільки на адресу центрального апарату ДПС надійшло 66 звернень громадян, в яких міститься інформація про 146 фактів неоформлення трудових відносин.
Державна податкова служба України нагадує громадянам про можливість у будь-який час доби, 24/7 та в будь-якому місці, повідомляти податкову службу через чат-бот «StopViolationBot» у месенджері Telegram про відомі факти порушень законодавства, в тому числі використання суб’єктом господарювання найманих працівників без офіційного оформлення трудових відносин.
За матеріалами ДПС України