Особливості оподаткування податком на прибуток підприємств суб’єктів господарювання у сфері організації та проведення азартних ігор
Особливості оподаткування податком на прибуток підприємств суб’єктів господарювання у сфері організації та проведення азартних ігор
ГУ ДПС у Черкаській області повідомляє платників податків щодо внесення Законом України від 10.08.2023 №3325-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо підтримки діяльності з охорони людського життя на морі відповідно до міжнародних договорів України» (далі - Закон № 3325-ІХ) змін до Податкового кодексу України, зокрема у частині окремих уточнень щодо оподаткування суб’єктів господарювання у сфері організації та проведення азартних ігор, які набрали чинності з 03 вересня 2023 року.
Внесені Законом № 3325-ІХ зміни полягають у приведенні формулювань щодо діяльності суб’єктів грального бізнесу у відповідність до Закону України від 14 липня 2020 року № 768-ІХ «Про державне регулювання діяльності щодо організації та проведення азартних ігор» (зі змінами) (далі - Закон № 768), який визначає правові засади здійснення державного регулювання господарської діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор. Відповідно до частини першої ст. 1 розділу І Закону № 768 азартна гра - будь-яка гра, умовою участі в якій є внесення гравцем ставки, що дає право на отримання виграшу (призу), імовірність отримання і розмір якого повністю або частково залежать від випадковості, а також знань і майстерності гравця.
Згідно з частиною першою ст. 2 Закону № 768 на території України дозволяється організовувати та проводити виключно такі види діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор:
· організація та проведення азартних ігор у гральних закладах казино;
· організація та проведення азартних ігор казино в мережі Інтернет;
· організація та проведення букмекерської діяльності в букмекерських пунктах та в мережі Інтернет;
· організація та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів;
· організація та проведення азартних ігор в покер в мережі Інтернет.
Частиною першою ст. 24 Закону № 768 встановлено, що організація та
проведення азартних ігор в мережі Інтернет здійснюється організатором азартних ігор під брендом організатора азартних ігор на підставі відповідної ліцензії відповідно до вимог цього Закону та законодавства про азартні юри виключно через онлайн-системи організаторів азартних ігор, що відповідають вимогам цього Закону.
Пунктом 37 частини першої ст. 1 розділу І Закону № 768 передбачено, що організатор азартних ігор - юридична особа - резидент України, яка на підставі отриманої ліцензії має право здійснювати зазначений у такій ліцензії вид діяльності з організації та проведення азартних ігор відповідно до вимог цього Закону.
Тож діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор може здійснюватися виключно згідно з отриманою ліцензією. Об’єкт оподаткування податком на прибуток підприємств у сфері грального бізнесу визначено п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України (далі - Кодекс).
Згідно з п. 134.1 ст. 134 Кодексу об’єктом оподаткування податком на прибуток підприємств, що підлягає оподаткуванню згідно з п. 141.5 ст. 141 цього Кодексу, зокрема, є:
дохід організаторів азартних ігор, отриманий від діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, крім доходу, отриманого від організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів, зменшеного на суму виплачених виплат гравцю;
дохід, отриманий від організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів.
Положеннями підпункту 141.5.1 п. 141.5 ст. 141 Кодексу встановлено, що суб’єкти, що здійснюють діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор одночасно з податком на прибуток за ставкою, визначеною у п. 136.1 ст. 136 Кодексу, сплачують податок на дохід за ставками, визначеними у підпунктах 136.4.1, 136.4.2 п. 136.4 ст. 136 Кодексу.
Нарахований суб’єктом, що здійснює діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор, податок на дохід за ставками, визначеними в підпунктах 136.4.1, 136.4.2 п. 136.4 ст. 136 Кодексу, не є різницею та не зменшує фінансовий результат до оподаткування такого суб’єкта. Під час провадження діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор одночасно зі ставкою податку на прибуток, визначеною у п. 136.1 цієї статті, ставка податку на дохід встановлюється у розмірі:
10 відсотків від доходу, отриманого від організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів (підпункт 136.4.1 п. 136.4 ст. 136 Кодексу);
18 відсотків від доходу, отриманого від діяльності у сфері організації та проведення азартних ігор, крім доходу, отриманого від організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів, зменшеного на суму виплачених виплат гравцю (підпункт 136.4.2 п. 136.4 ст. 136 Кодексу).
Відповідно до п. 136.5 ст. 136 Кодексу податок на дохід, визначений як об’єкт оподаткування у підпунктах 134.1.2, 134.1.4, 134.1.5 п. 134.1 ст. 134 Кодексу, є частиною податку на прибуток.
Отже, на суб’єктів господарювання, що на підставі відповідної ліцензії здійснюють господарську діяльність у сфері організації та проведення азартних ігор, зокрема з організації та проведення азартних ігор у мережі Інтернет, покладається обов’язок із нарахування податку на прибуток підприємств відповідно до п. 141.5 ст. 141 Кодексу, з урахуванням положень підпунктів 136.4.1, 136.4.2 п. 136.4 ст. 136 Кодексу.
Водночас дохід, отриманий від організації та проведення азартних ігор у залах гральних автоматів, оподатковується за ставкою 10 відсотків відповідно до підпункту 136.4.1 п. 136.4 ст. 136 Кодексу незалежно від того, чи знаходиться такий зал у казино або за його межами.
Черкаська область: майже 18 млрд грн податків надійшло до бюджетів усіх рівнів за січень-вересень
За cічень-вересень нинішнього року платники Черкаської області до бюджетів усіх рівнів сплатили 17,9 млрд грн податків, зборів та платежів. Порівняно з аналогічним періодом 2022 року, до бюджетів спрямували на 33,8 відс., або на 4,5 млрд грн податків, більше.
В.о начальника Головного управління ДПС у Черкаській області Володимир Жаврід інформує детально про динаміку надходжень. Він зазначає: «До державного бюджету України сплачено 7,2 млрд грн, що на 31,6 відс., або на 1,7 млрд грн більше, порівняно з показником за відповідний період минулого року. Водночас місцеві бюджети Черкаської області отримали 10,7 млрд грн, що на 35,4 відс. або на 2,8 млрд грн більше, ніж за січень-вересень 2022 року».
Зауважимо також, що перераховані й спрямовані на забезпечення пенсійного страхування та виконання державних соціальних виплат 9,2 млрд грн єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування. Це на 23,5 відс. або на 1,8 млрд грн більше у порівнянні з показником за відповідний період 2022 року.
Чи реалізовано можливість перевірки чеків, що видаються ПРРО?
Пошук чеків, виданих ПРРО, можна здійснити на вебпорталі ДПС у розділі: Головна/Реєстри/Пошук фіскального чека.
Для цього необхідно зазначити декілька обов’язкових реквізитів:
1. Номер чека
2. Фіскальний номер РРО
3. Дату покупки (для традиційниx РРО – час)
4. Суму покупки.
При цьому чеки, видані ПРРО в режимі онлайн, доступні для пошуку відразу після реєстрації їх на фіскальному сервері, тобто одразу після завершення розрахунку між покупцем і продавцем.
Чеки, видані ПРРО в режимі офлайн доступні для перегляду після того, як будуть передані ПРРО до системи обліку даних РРО.
Більше новин про новації законодаства щодо застосування реєстраторів розрахункових операцій – на сайті Головного управління ДПС у Черкаській області та ютуб-каналі "Допомога платнику".